The Glass Room: een kijkje in je online leven

Van 19 augustus tot en met 24 oktober 2021 voor het eerst te zien in Nederland, in Dbieb in de Leeuwarder Blokhuispoort: The Glass Room. Een unieke en internationale tentoonstelling met werken van kunstenaars over data en privacy. The Glass…

3 september 2021

Van 19 augustus tot en met 24 oktober 2021 voor het eerst te zien in Nederland, in Dbieb in de Leeuwarder Blokhuispoort: The Glass Room. Een unieke en internationale tentoonstelling met werken van kunstenaars over data en privacy. The Glass Room onderzoekt de reis van jouw persoonlijke gegevens op het internet: hoeveel (persoonlijke) data worden er verzameld en wat gebeurt daarmee? Wie verzamelt dit eigenlijk? En hoe beoordeel je nepnieuws? Kom langs en neem een kijkje in je online leven!

Op het eerste gezicht lijkt de expositie een hightech pop-up store waar de nieuwste glimmende digitale producten klaarliggen. In plaats daarvan vind je als bezoeker tijdens het verkennen een selectie van kunstwerken die vragen oproepen.

Stel: je ziet iemand op een scherm door rood rijden of het voetgangerspad oversteken. Druk jij op de knop zodat diegene een bekeuring krijgt? Of wat te denken van een speciale automaat waarmee je in slechts een paar seconden nieuwe volgers of vind-ik-leuks kunt kopen voor je Instagram, Twitter, Facebook of YouTube- account? Maar wat zijn die ‘nep’ volgers eigenlijk waard? En ben je het zat om eindeloos door no-matches te swipen in dating-apps? Stap over op Smell Dating. Neem een snuifje aan de T-shirts die door potentiële daters worden gedragen en vind je soulmate.

Andere berichten deze week

Hoofdpartner Arcadia