Arcadia is volop in beweging, ook tijdens de voorbereidingen voor Arcadia 2025. Meld je aan voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

GroenLeven <3 Arcadia

23 december 2021
GroenLeven <3 Arcadia

Mooi nieuws! GroenLeven is sinds deze week officieel partner en hoofdsponsor van Arcadia en Bosk. Onze Immie Jonkman (directeur Arcadia) en de CEO van Groenleven, Roland Pechtold, tekenden daarvoor eerder deze week de samenwerkingsovereenkomst. Waarom het zo’n goede match is? Nou, beide partijen houden zich bezig met goed voorouderschap en het verduurzamen van Fryslân. 

Voor Roland Pechtold is het steunen van cultuur een logische, duurzame investering. “Kunst zet aan tot discussie en nadenken. Via cultuur kun je dingen zeggen; ontstaan uitingen. De sponsoring van Bosk is onze manier om te uiten dat wij graag het gesprek aangaan over hoe we ecologie en energie zo goed mogelijk kunnen combineren. Wij richten ons op energielandschappen. De combinatie van hernieuwbare energie, natuur en sociaal – gedragen door de mienskip – zien we als de toekomst om de definitieve stap van grijs naar groen te maken.” 

Ook voor Arcadia is de match overduidelijk. Jan van Erve, ons Hoofd Commercie: “Het DNA van onze organisaties past uitstekend bij elkaar. Arcadia brengt in 2022 met vele partners een prachtig programma rondom het thema voorouderschap. GroenLeven is met die thematiek al dagelijks bezig. Hoe laten we de wereld achter voor de generaties na ons?” 

Het in Leeuwarden gevestigde GroenLeven is marktleider in hernieuwbare energie. Samen met overheden, netbeheerders, bedrijven, het onderwijs, inwoners en innovatieve ondernemers creëert GroenLeven energiebronnen op daken, kassen, parkeerplaatsen, vuilstorten, industrieterreinen en water. Daarbij speelt goede landschappelijke en maatschappelijke inpassing een belangrijke rol. 

De organisatie van Leeuwarden-Fryslân 2018 (de Culturele Hoofdstad van Europa in 2018) brengt in 2022 de eerste editie van de triënnale Arcadia, een cultureel programma over de toekomst van samenleven. Bosk is onderdeel daarvan en vestigt met een wandeltocht van 1000 bomen de aandacht op de noodzaak om anders naar de relatie tussen mens en natuur te kijken en om andere keuzes te maken in de vergroening van onze publieke ruimte. Voor GroenLeven zijn de bomen symbolisch op weg naar het nieuwe energielandschap. 

Andere berichten deze week

Hoofdpartner Arcadia