Cultuurtriënnale Arcadia en Univé gaan met veel plezier opnieuw een partnerschap aan. De samenwerking tijdens de eerste editie van Arcadia, in 2022, smaakt naar meer. Univé verbindt zich middels het Univé Buurtfonds ook als hoofdpartner aan de volgende editie van…
19 april 2023
Deel dit op
Cultuurtriënnale Arcadia en Univé gaan met veel plezier opnieuw een partnerschap aan. De samenwerking tijdens de eerste editie van Arcadia, in 2022, smaakt naar meer. Univé verbindt zich middels het Univé Buurtfonds ook als hoofdpartner aan de volgende editie van Arcadia, in 2025. Beide partijen spannen zich in voor een sterke sociale infrastructuur in Fryslân. In het sfeervolle Paviljoen MeM in Buitenpost tekenden Immie Jonkman, Directeur-bestuurder van Arcadia en Dennis Teijgeler, voorzitter van het Univé Buurtfonds een overeenkomst om dat de komende drie jaar samen te doen.
Univé Buurtfonds draagt bij aan de verbinding in buurten door te investeren in lokale projecten en buurtinitiatieven. Arcadia doet in Fryslân hetzelfde met kunst en cultuur. Immie Jonkman: “In onze eigen vakgebieden werken we aan dezelfde doelen: de wereld en samenleving mooier achterlaten voor volgende generaties. We motiveren mensen niet te wachten totdat anderen iets oppakken, maar zelf in actie te komen. Daar vinden we elkaar.” Ook Dennis Teijgeler verheugt zich op de samenwerking: “Het culturele en sociale aspect van Arcadia spreekt ons ontzettend aan. Univé Buurtfonds ondersteunt graag projecten die de buurt echt fijner maken, daar past de samenwerking met Arcadia perfect bij.” Jan van Erve, Hoofd Commercie en Partnership bij Arcadia, ziet veel mogelijkheden: “Door ons partnerschap in 2022 kennen we elkaar goed. Het gaat ons allebei om meer dan alleen financiële afspraken, we willen waarde creëren voor alle betrokken partijen. Samen zetten we de toon.”
Univé Buurtfonds ondersteunt de komende drie jaar Arcadia bij de opzet en uitvoering van tientallen mienskipsprojecten. Met grote interesse volgt Univé Buurtfonds alle ontwikkelingen op dit gebied, zoals het wetenschappelijk onderzoek naar de mienskipsmethode door de Rijksuniversiteit Groningen dat mede geïnitieerd is door Arcadia. Ook spannen Arcadia en Univé Buurtfonds zich samen in voor het betrekken van de eigen achterban bij de ontwikkeling en uitvoering van het programma van Arcadia 2025.
Het Paviljoen MeM komt uit 2018, het jaar dat Leeuwarden en Fryslân zich Culturele Hoofdstad van Europa mochten noemen. Het doet nu dienst als creatieve broedplaats en ontmoetingsplek in Buitenpost. Om de samenwerking tussen Arcadia en Univé Buurtfonds in stijl af te trappen, presenteerden diverse mienskipsprojecten zich in het Paviljoen.
Wij gebruiken cookies die ons helpen te begrijpen wat je het meest waardeert in de verhalen op ons web-universum. Wij gebruiken alleen de essentiële cookies om onze website soepel te laten functioneren. Privacy is belangrijk voor ons. We zorgen ervoor dat jouw gegevens veilig zijn en respecteren je keuze.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.